Jak zwiększyć pewność siebie?
Zawód asystentki/sekretarki kojarzy nam się z podporządkowaniem i pomocą względem podwładnego. Takie zachowanie na pierwszy rzut przypomina nam postawę typowego Kopciuszka, wiecznie zabieganego i gotowego do służenia. Czy taka powinna być idealna asystentka? Czy takie osoby wybierane są na rozmowach rekrutacyjnych? Raczej nie. Nikt nie chce aby osoba na takim stanowisku była szarą myszką, która boi się sygnału dzwoniącego telefonu albo paraliżuję ją wizyta klientów. Wśród licznych cech, która powinna posiadać sekretarka widzimy wizerunek osoby pewnej siebie, otwartej na innych ludzi oraz umiejącej działać pod presją czasu.
Czy pewność siebie można ćwiczyć?
Oczywiście, że tak. Nasz umysł jest jak komputer, który wystarczy zaprogramować w odpowiedni sposób. W tej kwestii ważna jest wizualizacja i afirmacja. Najpierw musimy uświadomić sobie co chcemy zmienić, jakie sytuacje sprawiają że tracimy pewność, a dopiero później opracować konkretne rozwiązania. Ważna w tym miejscu jest siła pozytywnego myślenia, która wpływa na nasz stan umysłu i popycha do dalszego działania.
Praca z krytykiem wewnętrznym
W naszej głowie często pojawia się za dużo negatywnych myśli, które zaczynają dominować i podkopują naszą pewność siebie. Z pojedynczego zdarzenia wyciągamy długoterminowe skutki i nie widzimy dalszych szans powodzenia, w końcu jeżeli wtedy mi się nie powiodło to dlaczego tym razem ma być inaczej? Często też uogólniamy pewne sytuacje, poświęcamy za dużo uwagi rzeczom negatywnym, niepotrzebnie porównujemy się do innych. Wsłuchaj się w głos własnego krytyka, wypisz teksty które słyszysz, zauważ iż niektóre z nich są sprzeczne lub niemożliwe. Warto oddzielić swoje cele i wartości od oczekiwań innych osób, często krytyk wewnętrzny mówi nam to, co słyszymy od swojego otoczenia. Na pewno każdemu z nas nie raz w głowie padło pytanie co o wyborach zawodowych lub o sferach życia prywatnego powiedzieliby inni. Przy neutralizacji wewnętrznego krytyka ważne jest także aby stawiać sobie cele realne, jeżeli postawimy sobie poprzeczkę za wysoko, to będziemy wtedy skazani na frustracje.
Poczucie własnej wartości
Podstawą pewności siebie jest świadomość własnej wartości, zdanie sobie sprawy z własnych zalet. Aby wzmocnić swoją postawę warto wypisać sobie własne zalety. Dobrym pomysłem w tej kwestii będzie także znalezienie sobie wzoru osoby pewnej siebie, może to być ktoś kto nam imponuje, postać z filmu. Następnie należy wejść w rolę tej osoby, patrzeć na świat jej oczami, zachowywać się jak ona. Kolejnym wartym uwagi ćwiczeniem jest prawienie sobie komplementów przed lustrem, zrób to z samego rana i nastrój się pozytywnie na cały dzień. Na nasze myślenie duży wpływ ma nasze ciało. Pamiętaj o wyprostowanej sylwetce, patrz przed siebie, stawiaj pewne kroki. Sam sposób chodzenia zwiększy Twoją wartość.
Szkolenie dla sekretarek, szkolenie dla sekretarki, sekretarka szkolenie, sekretariat szkolenie, asystentka szkolenia, profesjonalna asystentka sekretarka, szkolenie sekretarka asystentka, szkolenia dla asystentek zarządu, szkolenie sekretarka warszawa, szkolenie asystentka zarządu warszawa, profesjonalna asystentka szkolenia, szkolenie dla sekretarki warszawa, kurs sekretarka asystentka, asystentka zarządu szkolenie, asystentka zarządu szkolenie warszawa, office manager szkolenie, certyfikowany office manager, szkolenie office manager warszawa, profesjonalny office manager zarządzanie biurem, sekretarka szkolenia.