Metoda Cornella
Została ona opracowana przez Waltera Pauka w latach 50. Polega ona na notowaniu najpierw treści i informacji, a następnie wyciągania z nich słów kluczowych. W tym celu należy podzielić kartkę na dwie części. Prawa część powinna być większa, należy zawrzeć w niej treść, natomiast lewa część ma zawierać słowa kluczowe- powinna być mniejsza. Na dole strony powinniśmy umieścić podsumowanie.
Metoda hierarchiczna
Polega na porządkowaniu informacji w sposób hierarchiczny, tzn. najważniejszą informację zapisuję się po lewej stronie, bardziej szczegółowe wiadomości należy zapisywać w kolejnych linijkach przesuwając się w prawą stronę. Taka notatka tworzy uporządkowany i logiczny zbiór informacji.
Notowanie w tabeli
Należy stworzyć tabelę, jako nagłówki wpisuje się główne kategorię wiadomości. Do kolumn wpisujemy konkretne informacje, zawierające fakty, słowa kluczowe bądź całe zdania.
Metoda liniowa
Polega na pisaniu zagadnienia w nowej linii. W skutecznym zapisywaniu zdań pomaga użycie skrótów. W tej metodzie można skorzystać z numerowania. Wadą tego sposobu notowania jest brak połączenia między informacjami.
Metoda map myśli
Mapę myśli tworzy się poprzez zapisywanie głównego tematu na środku kartki i odprowadzanie od niego gałęzi z pod tematami. Do łatwiejszego zapamiętywania można wykorzystywać także różne kolory oraz rysunki.
Szkolenie dla sekretarek, szkolenie dla sekretarki, sekretarka szkolenie, sekretariat szkolenie, asystentka szkolenia, profesjonalna asystentka sekretarka, szkolenie sekretarka asystentka, szkolenia dla asystentek zarządu, szkolenie sekretarka warszawa, szkolenie asystentka zarządu warszawa, profesjonalna asystentka szkolenia, szkolenie dla sekretarki warszawa, kurs sekretarka asystentka, asystentka zarządu szkolenie, asystentka zarządu szkolenie warszawa, office manager szkolenie, certyfikowany office manager, szkolenie office manager warszawa, profesjonalny office manager zarządzanie biurem, sekretarka szkolenia.