JAK RADZIĆ SOBIE Z TRUDNYM KLIENTEM?

Sekretarka często stoi na pierwszej linii frontu w relacjach klient- firma. Zazwyczaj kontakty te przebiegają sprawnie i przyjemnie ale od czasu do czasu możemy trafić na osobę powiedzmy ciężką we współpracy. Może to wynikać z niezadowolenia tej osoby z usługi naszej firmy bądź też po prostu złego samopoczucia lub innych problemów tej osoby. Zaognianie sytuacji…

Zobacz więcej

PRZYGOTOWANIE WYJAZDU SŁUŻBOWEGO PRZEŁOŻONEGO

Organizacja podróży służbowej szefa może być nie lada wyzwaniem dla sekretarki, warto zacząć ją stosunkowo wcześniej ze względu na formalności związane z dokumentami osoby podróżującej oraz oszczędność kosztów, stresu i czasu. W przypadku wyjazdu za granicę należy sprawdzić dokumenty, które są wymagane w danym kraju, być może potrzebna będzie wiza. Warto też zapoznać się z…

Zobacz więcej

„SMALL TALK” – O CZYM ROZMAWIAĆ?

Rola sekretarki wymaga doskonałych umiejętności komunikacyjnych. Wyobraźmy sobie taką sytuację: do firmy przychodzą kontrahenci, szef jest zajęty. Musimy zająć się gośćmi, ich czekanie przedłuża się jakby w nieskończoność. Warto oprócz propozycji kawy, zapewnić im też rozrywkę w postaci rozmowy. Na pewno umili im to czas oczekiwania na spotkanie i wpłynie pozytywniej na wizerunek firmy. Jeśli…

Zobacz więcej

Panie Dyrektorze, Panie Krzysztofie, Krzysiu czyli sztuka tytułowania w pracy

W pracy spędzamy 1/3 dnia, przez kilka godzin znajdujemy się w otoczeniu innych pracowników, w przypadku sekretarki jest to głównie jej podwładny. Warto byłoby spędzać ten czas w towarzystwie osób nam znanych i lubianych. Pamiętajmy, że w pracy zdarzają się często sytuacje nerwowe, problemy, koleżanka lub kolega z pracy są najbliższym źródłem wsparcia w takiej…

Zobacz więcej

Zaplanuj swój dzień pracy z metodą ALPEN

Zarządzanie czasem jest jednym z kluczowych zagadnień przy organizacji całego dnia. Szczególnie dotyczy to sekretarki, która musi zaplanować nie tylko swój dzień a także skoordynować zadania, spotkania szefa. Czeka ją więc podwójne zadanie. Niektórzy korzystają z terminarzy, inni zapisują wszystko na luźnych kartkach lub karteczkach przyczepionych do biurka. Najlepiej jest znaleźć metodę, która będzie nam…

Zobacz więcej

Profesjonalna asystentka / sekretarka czyli jak skutecznie radzić sobie z krytyką?

Krytyka, kto się z nią nie spotkał? Słowo to budzi w nas negatywne odczucia. Staramy się, wykonujemy zadanie i nagle słyszymy słowa dezaprobaty. W dobie Internetu krytykowanie stało się łatwe, pod zdjęciami, które wstawiamy na portalach społecznościowych widnieje miejsce na komentarz, pod artykułami albo produktami, które chcemy kupić widzimy opinie innych. Po co potrzebna jest…

Zobacz więcej