Aplikacje biurowe czyli jak ułatwić sobie pracę

Wraz z rozwojem technologii, pojawiło się wiele programów i narzędzi, porządkujących  i  organizujących pracę a także ułatwiających wymianę danych. Nie musimy już oblepiać naszego biurka stosem ważnych karteczek, wystarczy dodać notkę do aplikacji, która w wybranym przez nas czasie przypomni nam o zadaniu. Poniżej przedstawiamy listę ciekawych aplikacji, które z pewnością okażą się pomocne w…

Zobacz więcej

Techniki aktywnego słuchania

Sekretarka w głównej mierze wykonuje polecenia swojego szefa, bywa czasem, iż ma nad sobą kilku przełożonych. Często nawiązuje też kontakty z kontrahentami, współpracownikami w firmie oraz odbiera telefony od klientów. Sekretarka ze względu na mnogość obowiązków powinna być osobą odznaczającą się dużym stopniem komunikatywności, aby jej praca była jak najbardziej efektywna należy popracować nad aktywnym…

Zobacz więcej

Zasady korespondencji mailowej

E-mail to szybki i łatwo dostępny środek komunikacji. Przez to, że pozbawia nas bezpośredniego kontaktu z odbiorcą, często podchodzimy niedbale do ich pisania. O ile w kontaktach prywatnych jest to dozwolone to w relacjach biznesowych musimy przestrzegać pewnych reguł. Poniżej zamieszczamy kilka porad dotyczących konstruowania profesjonalnego e-maila. Pamiętaj o temacie wiadomości – w ten sposób…

Zobacz więcej

Wpływ sprzętu biurowego na zdrowie

Praca każdej sekretarki wiąże się z obsługą sprzętu biurowego, a więc przede wszystkim komputera, telefonu, drukarki. Urządzenia te często są włączone przez wiele godzin i znajdują się w naszym najbliższym otoczeniu, warto wiedzieć jak wpływają one na nasze zdrowie.   Komputery Pozornie praca biurowa może wydawać się lekka, ale w wyniku nieprawidłowej pozycji ciała oraz…

Zobacz więcej

Organizacja spotkań- wybór firmy cateringowej

Konferencje, spotkania są ważnym wydarzeniem w życiu firmy. Zarówno te przygotowywane jedynie dla pracowników, które służą podzieleniu się opiniami i poglądami oraz gromadzące także naszych klientów, które opierają się na promocji firmy bądź rozmowach biznesowych. Priorytetem takich spotkań jest omówienie ważnych zagadnień i problemów ale ważna jest tez oprawa takiego wydarzenia czyli wybór sali oraz…

Zobacz więcej

O czym należy pamiętać przy doborze służbowej garderoby?

Ubiór świadczy o człowieku, pierwsze wrażenia jest wystawiane najczęściej na podstawie naszego wyglądu. W firmach osobami reprezentatywnymi, z którymi jako pierwszy ma kontakt klient jest najczęściej recepcjonistka bądź sekretarka. To ich wizerunek generuje pierwsze wrażenie wśród osób goszczących firmę, aby było ono jak najlepsze należy pamiętać o kilku aspektach: 1. Jakość: garderoba powinna świadczyć o…

Zobacz więcej

Savoir vivre powitania gości

Ważnym elementem etykiety jest odpowiednie zajęcie się klientami goszczącymi w naszej firmie, przeważnie jest to obowiązek recepcjonistki bądź sekretarki, dlatego musi ona znać zasady etykiety biznesowej. To właśnie ona najczęściej jest osobą, która wywiera pierwsze wrażenie na przybyłych do biura, dlatego warto aby jej postawa od początku tworzyła jak najlepszy wizerunek firmy. Ponadto sekretariat powinien…

Zobacz więcej

Trudne sytuacje w czasie rozmowy telefonicznej – jak je rozwiązać?

Rozmawiasz przez jeden telefon i nagle dzwoni drugi Zawsze pierwszeństwo ma ta osoba, z którą rozmawiamy, nie można jej zakończyć tylko po to żeby odebrać drugi telefon. W takim wypadku możemy: • Poinformować naszego rozmówcę o drugim telefonie, przeprosić go na chwilę i poprosić aby się nie rozłączał. • Gdy odbierzemy drugi telefon, po przedstawieniu…

Zobacz więcej

Najciekawsze aplikacje do nauki języka obcego

Sekretarka jest osobą o wielu talentach, jednym z nich jest znajomość języków obcych. Jest ona niezbędna w przypadku, gdy pracujemy w międzynarodowej firmie i naszym podwładnym jest osoba z innego kraju a także w przypadku kontaktu z klientami z zagranicy. Przy obecnym trybie życia, gdzie przede wszystkim liczy się czas, warto oprócz standardowych metod skorzystać…

Zobacz więcej

Rozmowa rekrutacyjna – o czym należy pamiętać, na jakie pytania się przygotować?

Rozmowa z rekruterem jest najczęściej pierwszym etapem, w karierze zawodowej sekretarki. Odpowiedzi, których udzielisz zadecydują o Twoim być albo nie być w firmie. Zadawane pytania często bywają podchwytliwe i mają na celu pokazanie nie tylko umiejętności zawodowych a także predyspozycji psychologicznych. Na co zwrócić uwagę podczas rozmowy rekrutacyjnej? Po pierwsze prezencja, pamiętajmy że pierwsze wrażenie…

Zobacz więcej