
Rozmowa z rekruterem jest najczęściej pierwszym etapem, w karierze zawodowej sekretarki. Odpowiedzi, których udzielisz zadecydują o Twoim być albo nie być w firmie. Zadawane pytania często bywają podchwytliwe i mają na celu pokazanie nie tylko umiejętności zawodowych a także predyspozycji psychologicznych. Na co zwrócić uwagę podczas rozmowy rekrutacyjnej?
Po pierwsze prezencja, pamiętajmy że pierwsze wrażenie wpływa na postrzeganie naszej osoby. Warto zadbać o odpowiednią, elegancką garderobę, zadbaną fryzurę i dyskretny makijaż. Bądźmy punktualni. Sekretarka powinna być osobą o wysokich umiejętnościach interpersonalnych i takie też wrażenie powinniśmy sprawić na rekruterze. Zwróćmy uwagę na odpowiednią postawę ciała podczas rozmowy, lekko otwarte dłonie na biurku i delikatnie pochylona sylwetka będzie świadczyć o przyjaznej osobowości. Ważny jest też kontakt wzrokowy z rozmówcą oraz panowanie nad mimiką twarzy. Unikajmy sztucznego, widocznego przez całe spotkanie sztucznego uśmiechu lub nerwowego śmiechu. W pracy sekretarki ważna jest także obsługa telefoniczna klientów, dlatego zwróćmy uwagę na tempo wypowiedzi, wyraźność komunikatów i ton głosu.
Przygotujmy się także na pytanie z zakresu informacji o firmie, w której chcemy pracować. Zainteresujmy się dziedziną, w której się specjalizuje, przejrzyjmy jej stronę, dowiedzmy się o jej osiągnięciach. Najlepszym rozwiązaniem jest praca w branży, którą się interesujemy. Często na rozmowie może paść pytanie: Dlaczego chciałaby Pani pracować w naszej firmie? Bądźmy na nie przygotowanie i nie zamilknijmy w tym momencie.
Na rozmowie może paść także pytanie: Dlaczego chce być Pani sekretarką? W tym pytaniu rekruterzy starają się wybadać nasza motywację do pracy i sprawdzić czy szukamy jedynie pracy na chwilę czy długodystansowej współpracy. Warto już na początku szukania ofert pracy przemyśleć odpowiedź na to pytanie i zastanowić się dlaczego? Czy na pewno zrealizujemy się zawodowo na tym stanowisku? Czy nasze cechy osobowości predysponują nas do tego zawodu?
Pytaniem, które często możemy usłyszeć na rozmowie jest: Jak wyobraża sobie Pani typowy dzień pracy? Nasz odpowiedź ma pokazać, co wiemy o tym zawodzie, o firmie, ukazuje także nasze doświadczenie zawodowe związane z praca na tym stanowisku. Nie odpowiadajmy ogólnikowo, skupmy się na konkretnych wypowiedziach. Pokażmy, że wiemy na czym polega zawód sekretarki.
Bądźmy też przygotowani na pytania o nasze poprzednie miejsca pracy i interakcje z poprzednimi przełożonymi, sukcesy w pracy, obsługę programów i aplikacji. W większości rozmów pada pytanie dotyczące naszych błędów lub wpadek, w tym wypadku należy wybrać sytuację, z której wyszliśmy obronną ręką, pokaże to że jesteśmy osoba kreatywną i rozwojową.
Pamiętajmy, że stanowisko sekretarki wiąże się z ciągłą pracą wśród i dla innych, dlatego podczas rozmowy musimy sprawić wrażenie osoby przyjaznej, entuzjastycznej i profesjonalnej.,
Szkolenie dla sekretarek, szkolenie dla sekretarki, sekretarka szkolenie, sekretariat szkolenie, asystentka szkolenia, profesjonalna asystentka sekretarka, szkolenie sekretarka asystentka, szkolenia dla asystentek zarządu, szkolenie sekretarka warszawa, szkolenie asystentka zarządu warszawa, profesjonalna asystentka szkolenia, szkolenie dla sekretarki warszawa, kurs sekretarka asystentka, asystentka zarządu szkolenie, asystentka zarządu szkolenie warszawa, office manager szkolenie, certyfikowany office manager, szkolenie office manager warszawa, profesjonalny office manager zarządzanie biurem, sekretarka szkolenia.