Zrównoważone zarządzanie – co to właściwie znaczy?

Jeszcze niedawno sukces firmy mierzyło się głównie w zyskach i wzroście sprzedaży. Dziś coraz częściej mówi się o czymś więcej – o odpowiedzialności biznesu wobec środowiska, społeczeństwa i przyszłych pokoleń. Tak właśnie rodzi się trend zrównoważonego zarządzania, znanego także pod hasłem ESG (Environmental, Social, Governance). Czym jest ESG? To trzy filary, które pokazują, że firma…

Zobacz więcej

Kreatywne aranżacje wnętrz biurowych

Coraz częściej szczególnie w zagranicznych  firmach możemy zobaczyć nie tylko sale wypełnione biurkami i komputerami ale także strefy relaksu i zabawy całkowicie oderwane od typowych stereotypowych biur.  Przestrzeń kreatywna jest często połączona ze strefą socjalną, może stać się także miejscem burzy mózgów. Miejsca o takim  charakterze pozwalają zrelaksować się pracownikom w czasie pracy, poprawia to…

Zobacz więcej

Pewność siebie niezbędna!

Jak zwiększyć pewność siebie? Zawód asystentki/sekretarki kojarzy nam się z podporządkowaniem i pomocą względem podwładnego. Takie zachowanie na pierwszy rzut przypomina nam postawę typowego Kopciuszka, wiecznie zabieganego i gotowego do służenia. Czy taka powinna być idealna asystentka? Czy takie osoby wybierane są na rozmowach rekrutacyjnych? Raczej nie. Nikt nie chce aby osoba na takim stanowisku…

Zobacz więcej

Co wpływa na koncentrację? Jak ją poprawić?

Czasami nasze godziny pracy upływają w zaskakującym tempie  i na koniec dnia okazuje się, że nie osiągnęliśmy wszystkich wyznaczonych na dzisiaj celów. Jak to się stało? Nasze myśli krążyły cały dzień wokół innych spraw, nie potrafiliśmy skupić się na jakiś czas na danej czynności, rozpraszało nas otoczenie, inne zajęcia. Nasz mózg jest jak mięsień, który…

Zobacz więcej

Cechy doskonałej sekretarki

Każda praca wiążę się z określonych katalogiem cech, których posiadanie jest niezwykle pomocne na danym stanowisku.  Nie wszystkie z nich ma się od razu, część nabywa się w ramach wykonywania swoich obowiązków.  Sekretarkę powinna charakteryzować przede wszystkim: Lojalność i dyskrecja wobec przełożonego – zdarza się, że zadania skierowane przez szefa mają charakter prywatny. Sekretarka powinna…

Zobacz więcej

A przed spotkaniem… czyli o czym powinna pamiętać profesjonalna asystentka

Sekretarka/ asystentka często na liście swoich obowiązków ma zadania związane z organizacją i obsługą spotkań biznesowych w firmie. Oprócz kwestii merytorycznej, dużą rolę odgrywa tutaj organizacja takich zdarzeń, dlatego warto aby osoba na stanowisku sekretarki/ asystentki  jak najlepiej przygotowała się do spotkania. W tym celu przedstawiamy listę zadań do wykonania przed spotkaniem.   Skonkretyzuj cel…

Zobacz więcej

Jak zadbać o porządek na biurku?

Wygląd naszego biurka świadczy o nas samych a także o naszym podejściu do pracy. Dobra organizacja oraz zamiłowanie do porządku to cechy perfekcyjnej sekretarki. Pamiętajmy także, że biurko sekretarki jest wizytówką firmy, w końcu znajduje się ono przeważnie przed gabinetem szefa do którego przychodzą pracownicy firmy i klienci.  Jeżeli nasza przestrzeń będzie odpowiednio zorganizowana, to…

Zobacz więcej

Efektywna komunikacja z przełożonym

Sekretarka jest najczęściej wykonawczynią woli szefa, który bądź co bądź ma zawsze racje. Tworzą oni dwuosobowy team, który dzień w dzień ściśle ze sobą współpracuje. Ważne aby łączyły ich dobre relacje, jasne reguły oraz obustronny szacunek. Do przełożonego należy odnosić się uprzejmie i z respektem. Nie wolno nigdy podważać jego autorytetu, należy dbać o jego…

Zobacz więcej