Rozmawiasz przez jeden telefon i nagle dzwoni drugi
Zawsze pierwszeństwo ma ta osoba, z którą rozmawiamy, nie można jej zakończyć tylko po to żeby odebrać drugi telefon. W takim wypadku możemy:
• Poinformować naszego rozmówcę o drugim telefonie, przeprosić go na chwilę i poprosić aby się nie rozłączał.
• Gdy odbierzemy drugi telefon, po przedstawieniu siebie oraz wysłuchaniu kto dzwoni, informujemy że rozmowa jest na drugiej linii i że niedługo oddzwonimy.
• Następnie wracamy do pierwszej rozmowy i po jej zakończeniu oddzwaniamy.
Rozmawiasz przez telefon gdy przychodzi gość
W tym przypadku możemy postąpić następująco:
• Informujemy rozmówcę o zaistniałej sytuacji, prosimy aby poczekał chwilę i się nie rozłączył. Po czym witamy się z przybyłym gościem, informujemy o prowadzonej rozmowie telefonicznej i prosimy aby poczekał we wskazanym miejscu. Następnie wracamy do telefonu, nie przeciągamy rozmowy i staramy się możliwe jak najszybciej ją dokończyć. Po jej zakończeniu przepraszamy naszego gościa, iż musiał czekać.
• W przypadku gdy większa liczba osób pojawia się w biurze i powitanie każdej z osób zajęło by nam dużo czasu, wtedy witamy ich skinieniem głowy i wskazujemy ruchem ręki miejsce, w którym mogą zaczekać. W tej sytuacji nie przerywamy rozmowy, po jej zakończeniu zajmujemy się gośćmi.
Połączenie zostaje przerwane
Próbę połączenia powinna ponowić osoba, która była inicjatorem rozmowy. Druga osoba powinna odczekać. Praktycznie najczęściej dochodzi do sytuacji, w której obie strony wybierają ponownie numer i obie słyszą sygnał zajętości.
Dzwoni klient z zażaleniem
Telefon ze skargą przeważnie pogarsza nasze samopoczucie, jest to zrozumiałe ale pamiętajmy, że każda uwaga jest cenna bo dotyczy wizerunku firmy, w której pracujemy. Warto więc z uwagą wysłuchać klienta i docenić jego telefon, a cenne wskazówki wykorzystajmy aby udoskonalić funkcjonowanie naszej firmy.
Szkolenie dla sekretarek, szkolenie dla sekretarki, sekretarka szkolenie, sekretariat szkolenie, asystentka szkolenia, profesjonalna asystentka sekretarka, szkolenie sekretarka asystentka, szkolenia dla asystentek zarządu, szkolenie sekretarka warszawa, szkolenie asystentka zarządu warszawa, profesjonalna asystentka szkolenia, szkolenie dla sekretarki warszawa, kurs sekretarka asystentka, asystentka zarządu szkolenie, asystentka zarządu szkolenie warszawa, office manager szkolenie, certyfikowany office manager, szkolenie office manager warszawa, profesjonalny office manager zarządzanie biurem, sekretarka szkolenia.