Rola sekretarki wymaga doskonałych umiejętności komunikacyjnych. Wyobraźmy sobie taką sytuację: do firmy przychodzą kontrahenci, szef jest zajęty. Musimy zająć się gośćmi, ich czekanie przedłuża się jakby w nieskończoność. Warto oprócz propozycji kawy, zapewnić im też rozrywkę w postaci rozmowy. Na pewno umili im to czas oczekiwania na spotkanie i wpłynie pozytywniej na wizerunek firmy. Jeśli spotkanie się powiedzie i zostaną oni stałymi klientami i będą częstymi gośćmi w firmie, dobrze będzie mieć z nimi pozytywne relacje i tematy do rozmowy. W takiej sytuacji możemy się znaleźć podczas spotkań firmowych lub delegacji. W celu tzw. „przełamania lodów” oraz sprawienia dobrego wrażenia należy przełamać swoje lęki i podjąć lekką, niezobowiązującą rozmowę.
W ramach takiej rozmowy nie należy poruszać poważnych tematów takich jak religia, polityka, kwestie moralne, zdrowiu oraz kłopotach. Te kwestie są drażliwe i są punktem wielu zbieżności, dlatego lepiej nie zajmować się nimi.
O czym rozmawiać?
Najbezpieczniejszymi tematami w tej kwestii są:
- Pogoda
- Podróże
- Jedzenie
- Sport
Najważniejsze zasady rozmowy:
- Przede wszystkim bądź uprzejmy i staraj się wyglądać na zainteresowanego rozmową.
- Jeżeli ktoś zada Ci pytanie, rozwiń swoją wypowiedź, staraj się unikać odpowiedzi typu tak lub nie.
- Podtrzymuj rozmowę, zadawaj pytania.
- Nie przesadzaj ze zbytnim wyluzowaniem, nie wchodź w kwestie intymne.
- Unikaj krytyki.
- Nie dominuj w rozmowie, pozwól rozmówcy dojść do głosu, słuchaj go.
- Pamiętaj o mowie ciała, staraj się sprawiać wrażenie osoby odprężonej, nie trzymaj rąk w kieszeni.
- Zwróć uwagę na intonację, nie mów głośno, szybko, niezrozumiale.
- Pamiętaj o zwrotach grzecznościowych.
- Przede wszystkim uśmiech.
Small talk ma także zastosowanie podczas korespondencji emailowej oraz rozmów telefonicznych. Często krótka formuła grzecznościowa, lub zwrot mniej formalny może wpłynąć pozytywniej na odbiór wiadomości oraz poprawić odbiór naszego wizerunku.
Szkolenie dla sekretarek, szkolenie dla sekretarki, sekretarka szkolenie, sekretariat szkolenie, asystentka szkolenia, profesjonalna asystentka sekretarka, szkolenie sekretarka asystentka, szkolenia dla asystentek zarządu, szkolenie sekretarka warszawa, szkolenie asystentka zarządu warszawa, profesjonalna asystentka szkolenia, szkolenie dla sekretarki warszawa, kurs sekretarka asystentka, asystentka zarządu szkolenie, asystentka zarządu szkolenie warszawa, office manager szkolenie, certyfikowany office manager, szkolenie office manager warszawa, profesjonalny office manager zarządzanie biurem, sekretarka szkolenia.