
Zarządzanie czasem jest jednym z kluczowych zagadnień przy organizacji całego dnia. Szczególnie dotyczy to sekretarki, która musi zaplanować nie tylko swój dzień a także skoordynować zadania, spotkania szefa. Czeka ją więc podwójne zadanie. Niektórzy korzystają z terminarzy, inni zapisują wszystko na luźnych kartkach lub karteczkach przyczepionych do biurka. Najlepiej jest znaleźć metodę, która będzie nam najlepiej odpowiadać i dzięki której nic nam nie umknie. Być może odnajdziesz się najlepiej dzięki metodzie ALPEN przedstawionej poniżej.
Metoda ta polega na sporządzeniu planu dnia, powinno nam to zająć ok. 15 minut. Najlepiej jest to robić tuż po przyjściu do pracy lub wieczorem dnia poprzedniego. Składa się ona z kilku etapów:
- Na początku sporządź listę zadań, które masz do wykonania tego dnia. Dla ułatwienia możesz je pogrupować bądź wprowadzić skróty i symbole.
- Oszacuj czas jaki potrzebujesz na wykonanie każdej z czynności.
- Skorzystaj z zasady „60:40” czyli zaplanuj jedynie 60% swojego czasu, resztę zostaw jako tzw. zapas czasu na dodatkowe nieprzewidziane czynności lub przerwy.
- Czynności wpisane na listę uszereguj od najbardziej do najmniej ważnych, ustal priorytety.
- Kontroluj realizację działań. Bądź szefem swojego czasu. Niewykonane zadania przenieś na listę dnia następnego.
Dzięki odnotowaniu zadań do zrobienia, możemy odciążyć naszą pamięć i zredukować poziom stresu. Zapisanie czynności, które powinniśmy wykonać pomoże w określeniu programu dnia oraz zwiększy naszą efektywność.
Warto też skupić się na wykonywaniu zadań cięższych, wymagających dużego wysiłku umysłowego w godzinach, w których jesteśmy najbardziej efektywni. Zazwyczaj jest to poranek, kiedy jesteśmy jeszcze rześcy i nasz mózg jest wypoczęty.
Pamiętajmy abyśmy w sposób realny podchodzili do układania planu dnia, nie nakładajmy na siebie zbyt dużo obowiązków w tym samym czasie. Wyznaczajmy cele realne do osiągnięcia. Należy także być konsekwentnym w swoim działaniu, trzymajmy się listy i dążmy do jej realizacji.
Szkolenie dla sekretarek, szkolenie dla sekretarki, sekretarka szkolenie, sekretariat szkolenie, asystentka szkolenia, profesjonalna asystentka sekretarka, szkolenie sekretarka asystentka, szkolenia dla asystentek zarządu, szkolenie sekretarka warszawa, szkolenie asystentka zarządu warszawa, profesjonalna asystentka szkolenia, szkolenie dla sekretarki warszawa, kurs sekretarka asystentka, asystentka zarządu szkolenie, asystentka zarządu szkolenie warszawa, office manager szkolenie, certyfikowany office manager, szkolenie office manager warszawa, profesjonalny office manager zarządzanie biurem, sekretarka szkolenia.